Brajković na izložbi »Susret u zavičaju 3« imponira snagom svojih uradaka

NASLOVNAKULTURNO ZVONOKULTURA

FOTO: Štefan Brajković

DOJMLJIVE FOTOGRAFIJE MAJSTORA IZ »ZVONA«

Brajković na izložbi »Susret u zavičaju 3« imponira snagom svojih uradaka

Slike Štefana Brajkovića uvrštene u izložbu odišu fotografskim umijećem i spretnim korištenjem HDR tehnologije – naglašavanje kontrasta podvlači svaku priču koja se da naslutiti iz pojedine fotografije ili serije, ističe Ernest Meštrović

12.7.2017. 15:40 | Ernest Meštrović PREGLEDA: 2374

BJELOVAR Prije desetak dana otvorena je izložba bjelovarskih likovnih umjetnika u Gradskom muzeju  pod nazivom »Susret u zavičaju 3«  s čime je  označen početak  manifestacije »Bjelovarsko kulturno ljeto«.  Postav izložbe do sada sam obišao dva puta, prvi put privučen pozivom, a drugi put u nakani da o ovoj manifestaciji nešto napišem.  Zašto pisati? Jednostavno, na taj način želio bih dati podršku ovoj vrijednoj izložbi i autorima koju su izložili svoje radove.  U ovom prilogu kanim dati osvrt na dio koji mi je najbliži, točnije želim pisati o fotografiji, seriji radova koje je izložio Štefan Brajković.  Većina fotografija nastala je korištenjem HDR tehnike (fotografije velikog dinamičkog raspona) što je omogućilo autoru igru bojama i kontrastima, do te mjere da poneki radovi gube oštrinu i prirodu medija koji nastoji vjerno i precizno zabilježiti trenutak i vrijeme.



Serija »vlakovi« kod svih nas koji smo dane i godine proveli u vlakovima budi osjećaj nostalgije, sjećanje na đačke i studentske dane, na torbe pune knjiga, ali i ukusnih delicija bakinih i maminih kuhinja koje su nadopunjavale bljutave obroke studentskih i  đačkih menzi. Iznad vlakova  naglašeno je i do praga intimne boli izrađeno nebo, puno kontrasta, neupitno podsjeća na uzburkano more, govori o otme koliko je putovanje  bjelovarskim vlakovima nepredvidljivo, nikad ne znaš koliko će kasniti, i u kojem ćeš kukuruzištu ili šumi stati.  Stižeš li na vrijeme na jutarnje vježbe ili ispit.



Kad gledam seriju fotografija,  koji prikazuje teretne vagone, izgrižene korozijom, dodatno pojačanom HDR tehnikom sjećanje budi ponos o nekad jakoj industriji ovog kraja, koja malo po malo nestaje, gubi se u izmaglici, korodira i prepušta prostor i vrijeme nekim drugim djelatnostima, istina ni sam ne znam koje su to.



Dugo sam stajao pred jednom fotografijom koja pokazuje tračnice, autor je naglasio kontrast, odraz na njihovoj površini, na način da su poprimile zlatnu boju.  Na taj način prikazao je put, put prema nekom drugom mjestu, mjestu na kojem nas čeka čisto zlato.  Upravo tom mišlju i iluzijom vode se mnogi koji traže mjesto za život u daljini i napuštaju naš grad.  Iluzija ili stvarnost, teme za neku drugu priču. Premda, vrijedi zapaziti, iluziju zlata na površini tračnica lakše je zamijetiti, prihvatiti, nego iluziju da negdje daleko čeka nas svijet od čistog zlata.



Korištenje HDR tehnike dovodi do toga do fotografije poprimaju neku drugu dimenziju, pomalo psihodeličnu i pomalo zastrašujuću.  U toj skupini prednjače dvije, jedna koja prikazuje stari autobus iz šezdesetih, a druga pročelje jednog Caffe bara.  U oba slučaja, kada gledam te fotografije do mene dopiru zvukovi Pink Floyda, Doorsa ili King Crimsona i drugih izvođača iz kasnih šezdesetih i radnih sedamdesetih.  U taj čas naglašene boje, stvaraju nemir, što duže gledam fotografije to dublje tonem u kovitlac, nekog prošlog vremena, toliko da se u trenutku uplašim i samog sebe.



Serija zgrada i pročelja, starih vila, autor je toliko naglasio kontrast, da u istom trenutku stvara osjećaj nelagode, čini se da su zgrade pod najezdom nekih nevidljivih sila koje ih kane pretvoriti u prah, istina,  sve na kraju završava, na ovaj ili onaj način, u prašini, ne znam da li je autor to želio prikazati, ali uspio je kod mene izazvati osjećaj prolaznosti, i naravno na kraju nebo, kroz sve fotografije nebo kao da pokazuje stalnu borbu i traženje samog autora, poručuje nam da ne želi mirno i dosadno putovati , već stalnom borbom i nesigurnošću birati mora koja čine ocean života.



Serija koja pokazuje motive dječjeg igrališta, pomalo straši, provocira, u jednom trenutku više nisam siguran, da li je to dječje igralište ili neko zdanje za koje ne znam niti svrhu niti porijeklo. Nalazim u tome poruku, mješavinu idilične navike da o djetinjstvu govorimo kao o nečem nevinom i svetom, a s druge strane kroz odrastanje često nas proganjanju razne borbe i dvojbe, monstrumi i demoni, stvarnog i imaginarnog svijeta.



Za kraj ovog osvrta izabrao sam jednu fotografiju na kojoj autor fotografijom pokazuje nekoliko elemenata, kompozicija je to koja sačinjava, svjetiljku, nebo, krovove, zid i pano na kojem je najava filma. U toj kompoziciji pronalazim odgovore na mnoga pitanja, o tome koliko je važna svjetiljka koja nas čuva od tame, zid, zidovi, simboli su prepreka koje nas sputavaju da se popnemo na krovove i da još bolje i jasnije osmotrimo nebo, nebo simbol slobode, ali na ovoj fotografiji, izražen kontrast poručuje, put do slobode, ne nije lagan, čekaju te mnoge oluje, nepogode, borbe sa samim sobom i vlastitim identitetom. Savršen slad ove fotografije upotpunjuje plakat u izlogu, plakat  o filmu »Ti mene nosiš« s jedinstvenom porukom, Nema izdaje, nema predaje. Upravo s ovim citatom želio bi poručiti autoru da nastavi fotografirat, a isto tako i organizatorima da nastave s organizacijom događanja kao što su »Susreti u zavičaju«  jer što nam drugo preostaje?  Ukoliko ste pogledali ovu izložbu vjerojatno imate sasvim drugo viđenje fotografija, zasigurno potpuno suprotno od onog što sam napisao. U tome je ljepota, umjetnost doživljavam kao izražaj autora koji svakom gledatelju nudi mogućnost da stvori vlastitu istinu, osobno iskustvo. Ukoliko izložbu niste posjetili, svakako preporučam, vremena ima dovoljno, otvorena je do početka rujna.






Tagovi: susret u zavičaju 3, fotografija , hdr, štefan brajković, gradski muzej bjelovar

Petra Slobodnjak stvara trokut u koji hvata promatračev pogled
Dok Tihomir Pinter starinskom fotografskom tehnikom otkriva zagonetku željeza, Predrag Kovač dojmljivo prikazuje tragediju rata
Grad i Gradski muzej zovu fotografe
Dva desetljeća hrvatskog »facebooka za fotografe«
Toni Hnojčik – ime mu zaboravljaju, ali fotografije pamte
Iz povijesti fotografije u Bjelovaru
Fotkajte i šaljite fotografije zimskih pisaničkih motiva
Najviše volim fotografirati ljude!
Oaza radosti u turobnom okruženju
Samozatajna promotorica mladih fotografa
Prvi Amadeus fest u Bjelovaru
Prvi koncert prošao sjajno, na redu su sljedeći
Predavanje Gorana Vojkovića o pojmu »pametnog grada«
Uspješan nastup Mire Gavrana u Gradskom muzeju Bjelovar
Splitski pustolov i motorist Željan Rakela oduševio Bjelovarčane svojim pričama
Plesno-kazališna predstava za najmlađe »Astronauti«
Mladi bjelovarski violončelist očarao sugrađane
Sjajni bjelovarski violončelist svirat će u Gradskom muzeju
Spremanje sijena na samoj granici Bjelovara
Traži se mladić koji je prošli tjedan oskvrnuo grobove
Nacionalna radionica u području upravljanja projektima
Konjički klub Garić upoznao djecu s konjima
Navijači, navijači, zajedno smo jači
Uz stotu obljetnicu rođenja Nelsona Mandele
Školska zgrada u Velikom Korenovu stara 100 godina ide u obnovu
Hrebak najavio izgradnju malonogometnog igrališta pored vrtića
Hrebak u Zagrebu potpisao ugovor o ulaganju u vrtiće
Ždralovačka Mladost kreće u novu sezonu
RK BJELOVAR: Tko je otišao, tko je došao
Župan Bajs na češkim žetvenim svečanostima

Pretraži Zvono

48 SATI NA ZVONU

.

Spremanje sijena na samoj granici Bjelovara

.

Traži se mladić koji je prošli tjedan oskvrnuo grobove

.

Nacionalna radionica u području upravljanja projektima

.

Konjički klub Garić upoznao djecu s konjima

.

Navijači, navijači, zajedno smo jači

.

Uz stotu obljetnicu rođenja Nelsona Mandele

.

Školska zgrada u Velikom Korenovu stara 100 godina ide u obnovu

.

Hrebak najavio izgradnju malonogometnog igrališta pored vrtića

.

Hrebak u Zagrebu potpisao ugovor o ulaganju u vrtiće

.

Ždralovačka Mladost kreće u novu sezonu

.

RK BJELOVAR: Tko je otišao, tko je došao

.

Župan Bajs na češkim žetvenim svečanostima

.

TOMINAC NA TRIBINAMA STADIONA LUŽNJIKI: Ugostit ćemo naše svjetske viceprvake na Logoru

HRVATSKA JE VICEPRVAK SVIJETA: Tuga, veselje, pa ponovo tuga, ali na kraju veselje i veliko slavlje bjelovarskih navijača

Traži se mladić koji je prošli tjedan oskvrnuo grobove

Vatreni – nogometni ratnici – moderni gladijatori

TOMINAC NA TRIBINAMA STADIONA LUŽNJIKI: Ugostit ćemo naše svjetske viceprvake na Logoru

Ždralovačka Mladost kreće u novu sezonu

Aerodrom pokraj Čazme, uz ove ambicije, mogao bi postati troškovna rupa bez dna

Kako komentirate slab odaziv na rad za opće dobro?

Svaki početak je težak, vidjet ćemo do kraja godine.

Bespotrebno cimaju ljude, nije njima lako.

Treba ukinuti socijalnu pomoć.

Ma svi znaju da oni ustvari rade na crno, samo smo se dosad pravili ludi, a sad je jasno.

Tko ima opravdanje u redu, a ostalima koji nisu došli prestati plaćati.

Klikni na odgovor za koji želiš glasati.
Pogledaj rezultate

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAOGLAŠAVANJE