NASLOVNAKULTURNO ZVONOFILM

O ljudima koji namjerno idu u opasno, nepredvidivo i neizvjesno

UZ PREMIJERU VRLO USPJEŠNOG KOREJSKOG FILMA »HIMALAJA
O ljudima koji namjerno idu u opasno, nepredvidivo i neizvjesno

Najzanimljivije je što je taj film došao u vrijeme kad se publika već zasitila filmova iz najviših planina kao što je i u nas bio film »Everest«, dokumentarac iz 2014. godine »Himalajska sirena na K2« te »Meru«, koji je bio u užem izboru za ovogodišnjeg Oscara u kategoriji cjelovečernjeg dokumentarca

28.11.2016. PIŠE: Miroslav Ambruš-Kiš FOTO: Internet PREGLEDA: 1124


»Himalaja«, korejski pustolovni film koji se kod nas prikazuje od četvrtka, stiže nam s godinu dana zakašnjenja. To za dobar film nije nužno nedostatak, koliki je za neke druge filmove kao što su npr. razglašeni sezonski blokbasteri. S njima se kinodistributeri moraju požuriti, jer ako zakasne, film zbog kojega je promocija učinila sve da publici rastu zazubice do najzagriženijih može doći zaobilaznim i ilegalnim kanalima pa se distributeri grizu zbog štete.

A ovo je film koji se od početka prikazivanja, lanjskog 16. prosinca, za gledatelje prilično uspješno tukao protiv filma »Sila se budi« iz franšize Zvjezdanih ratova i »Sherlocka« s Benedictom Cumberbatchem.

U samoj je Koreji u prva tri vikenda prikazivanja s više od 1,24 milijuna prodanih ulaznica ne samo potukao globalnu konkurenciju, nego je po gledanosti nadmašio i - po mišljenju korejske kritike - najbolji domaći film »Insajderi«, politički triler prepun obrata u mješavini sudskog, gangsterskog i političkog podzemlja, na kojega je gledateljstvo hrlilo i zbog neprilične zasićenosti seksom i ultranasiljem.

»Himalaja« je, dakle, bila über alles. Najzanimljivije je što je taj film došao u vrijeme kad se publika već zasitila filmova iz najviših planina kao što je i u nas bio film »Everest«, dokumentarac iz 2014. godine »Himalajska sirena na K2« te »Meru«, koji je bio u užem izboru za ovogodišnjeg Oscara u kategoriji cjelovečernjeg dokumentarca.



Što je to privuklo publiku u »još jedan od planinarskih filmova katastrofe«?

Korejce je možda privukao slavni redatelj Lee Seok-hoon, i još slavniji korejski glumci Jung Woo, Kim In-kwon i Hwang Jung-min. Možda i to što se u filmu govori o stvarnim događajima koji su potresli Korejce, a u kojima je sudjelovao najslavniji korejski alpinist Um Hong-gil, neka vrsta korejskog pandana našeg Stipe Božića.

Taj je film ipak morao imati nešto više kad je osvojio više nagrada – od redateljskih, preko glumačkih, do nagrade za najbolji filmski plakat ‘(!) u 2016. godini – a ipak takva receptura ne mora biti jamstvo da film neće biti osrednji. Već smo u najavi filma Everest naglasili kako događaji u najvišim gorjima jednostavno nisu filmični, a ne pomažu im ni vratolomije s kamerama i obilje računalnih efekata.

»Himalaja« priča o susretu alpinističke globalne zvijezde s dvojicom himalajskih početnika koji s vrha spuštaju poginuloga kolegu, a veteran se sablažnjava nad njihovim nedostatkom osnovnih vještina i slabim rasuđivanjem. Nekoliko godina poslije Um sastavlja tim penjača kojima je cilj uspon na treći najviši vrh svijeta, 8586 metara visoku Kangčendžungu, najmasivniju planinu svijeta koja dužinom od 120 kilometara razdvaja Nepal i indijsku državu Sikim.

Dvojica šeprtljavih nesretnika iz pretpovijesti preklinju vođu ekspedicije da i njih uvrsti u penjački sastav, a vođa ih podvrgava žestokom treningu. Sam uspon protječe s mnoštvom nevolja u kojima prednjače ultraniske temperature i opaki vjetar, ali dvojica bivših novaka ipak pridonose uspjehu na granici od odustajanja. Par se nastavlja penjati i njihov uspješni niz treba 2004. godine kulminirati usponom na Everest.



Bilo bi glupo ispričati kronologiju i ishod, kad je to dio narativa i šarma ovog filma, za koji su mnogo važniji međuljudski odnosi koji se bruse namjernim odlaskom u ambijent koji je smrtonosno opasan. Upravo u te finese kakve je teško doživjeti igdje drugdje osim u ratnim okolnostima ovaj film navodno najbolje izlaže, a filmska se publika, sa svim svojim predrasudama o visokim planinama, od početka lako poistovjeti s dvojicom naivnih studenata »opremljenih« isto takvim brojnim zabludama. I potom, uz sreću u nesreći što sreću najiskusnijeg, polako uviđaju što je stvarnost, a što fikcija.

Kažu da se film prilično slobodno drži stvarnih događaja, iako su likovi i događaji na vremenskoj crti stvarni. Njegova je poanta više u tome »o čemu se tu radi« nego na pomnjivoj rekonstrukciji nečijih biografskih događaja. Tko ga je vidio kaže da je upravo to – filozofi bi rekli »ljudska situacija« – uz suočavanje s nepoznatim, nepredvidivim i neizvjesnim, prava i sočna poanta filma.





Tagovi: himalaja, kangčendžung, nepal, indija, alpinizam

Raspored filmova u bjelovarskom kinu

Subota u Alcatrazu

VELIKI USPJEH BJELOVARSKIH ROBOTIČARA: »Quatrobot« treći u Hrvatskoj

Skype tehnologiju uveo u geografiju

Emisija u službi gledatelja

Večer evergreena u Češkoj obeci Bjelovar

Kad ste zadnji put bili kod ginekologa?

U Gudovcu čijali perje i kartali belot

Vučjaci manekeni

VELIKO TROJSTVO - super povoljno

Prekrasni mali crni hitno traže dom!

KREDIiiT PONUDA 3

Suradnik/ca

Novo na tržištu kredita

Kada se Vlasta prije 40 godina odrekla mesa, morala je to kriti od prijatelja

Daruvarčanin Dino Budinjaš godinu dana školovao se u Indiani

Kradu djeca i penzioneri, ali i ugledni Bjelovarčani

Za kojeg kandidata za gradonačelnika Bjelovara biste vi glasovali da su sutra izbori?

Zoran Đošić

Dario Hrebak

Antun Korušec

Mirko-Đuka Slivar

Ante Topalović

Klikni na odgovor za koji želiš glasati.
Pogledaj rezultate

Zazvoni!

Pošalji nam vijest ili najavu. Javi što se događa!



IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAOGLAŠAVANJESTARO ZVONO